يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۷۷۱
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: از سوی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر و مدیریت جهاد کشاورزی وحدتیه در راستای آگاهی بخشی و هشدار به کشاورزان و نخلداران در خصوص ممنوعیت استفاده از قرص برنج کارگاه آموزشی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه، در این کارگاه و نشست آموزشی با حضور جمعی از کشاورزان، نخلداران و صاحبان صنایع مرتبط برگزار شد، دکتر عادلیان ضمن تاکید بر لزوم آگاهی بخشی، جلوگیری و پیشگیری از بروز خطرات و اتفاقات ناگوار، با هشدار و یادآوری مضرات و خطرات شدید این ماده سمی برای استفاده کنندگان اظهار داشت: به دلیل استفاده از ماده سمی و بسیار خطرناک فسفید آلومینیوم یا قرص برنج طی چند روز اخیر شاهد فوت و مسمومیت چند نفر از هموطنان عزیزمان بودیم که این حادثه بسیار ناگوار و موجب تاسف شدید بود.

وی با یادآوری قانون ممنوعیت استفاده از قرص برنج از سال ۸۴ تاکنون ادامه داد: این ماده سمی که به عنوان آفت کش و ضد عفونی کننده خرما و محیط کارگاه ها و انبارهای خرما مورد استفاده قرار می گیرد اکثرا موجب مسمومیت شدید در افراد و منتهی به مرگ می شود.

رئیس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان، ضمن ارائه آموزش های لازم، از کشاورزان و نخلداران و صاحبان صنایع مرتبط حاضر در کارگاه آموزشی و نشست درخواست کردند که در راستای افزایش سطح سلامت خود و جامعه به هیچ عنوان از این محصول به عنوان آفت کش استفاده نکنند.

آقای کشاورز و خانم منصوری با تسلیت سالروز وفات پیامبر رحمت و شهادت امام حسن مجتبی (ع)  وخوش آمدگویی به مدعویین، طی سخنانی هدف از برگزاری این نشست را آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان، نخلداران و صاحبین صنایع مرتبط در خصوص ممنوعیت، خطرات، پیامدها و مضرات استفاده از قرص برنج عنوان کردند.

 خانم منصوری مسوول جهاد کشاورزی شهر وحدتیه در پایان نشست ضمن تقدیر از مساعدت و همکاری مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر وحدتیه جهت برگزاری این نشست، تصریح کرد: بازرسی وسرکشی از کارگاه های بسته بندی و انبارهای خرما، شهروندان را جهت پاکسازی، ارائه آموزش های لازم و همچنین آگاهی بخشی و افزایش سطح سلامت جامعه و پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در دستور کار قرار دارد.

در این کارگاه آموزشی آقایان کشاورز ریاست شورای اسلامی شهر، دکتر فرزاد کرمپور استاد یار مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر، دکتر عادلیان رئیس واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دشتستان، خانم منصوری مسوول جهاد کشاورزی شهر وحدتیه و رستمی فرمانده حوزه مقاومت امام خمینی ره حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر